Skulpturparken - Efterskolen Hjarnø

Skulpturparken

Velkommen til Efterskolen Hjarnø. Du står lige nu ved indkørslen til skolen og læser om Skulpturparken. Fra hvor du står, kan du foran skolen til venstre se den første af træskulpturerne, nemlig Kong Hjarne der siges at have lagt navn til Øen.

Du er meget velkommen til fortsætte din tur om i haven bag efterskolen, hvor resten af skulpturerne befinder sig. Skulpturhaven er etableret i efteråret 2018 og foråret 2019. Den er inspireret af Nordisk mytologi og Hjarnøs historie.

I skulpturparken finder du borde og bænke sæt, som vores elever bruger til alt fra lektier og gruppearbejde, til hushygge og øvrige arrangementer. Hvis ikke de er optaget af vores elever, er du velkommen til at sætte dig ved og nyde din medbragte kaffe eller madpakke, mens du nyder udsigten i haven og udover havet.

God fornøjelse