Info til kommende elever - Efterskolen Hjarnø

Info til kommende elever

Kære kommende elev på Efterskolen Hjarnø, 24/25. Er du også begyndt at glæde dig til dit efterskoleår på Efterskolen Hjarnø? Vi kan godt forstå, hvis du er spændt, for der er en MASSE at glæde sig til! Vi glæder os vildt til at møde dig, præsentere dig for din roomie, dit hus, dine trænere, lærere og byde dig rigtigt indenfor.

At begynde på efterskole kræver lidt forberedelse. Der er ting, du skal huske at pakke, og der er informationer, der er gode at få. Mange af dem har du allerede fået. Nogle af dem, og flere til, kan du også læse her på siden.

Siden opdateres løbende med links, filer og dokumenter til download.

Invitation til åbningsmøde

Invitationen er sendt til årgang 24/25 – I kan se den her.

Statsstøtte

For at nedbringe egenbetalingen på et efterskoleophold yder staten elevstøtte til alle familier. Størrelsen på den statslige elevstøtte fastsættes ud fra familiens husstandsindkomst. I kan læse mere om statsstøtten og lave en foreløbig beregning ud fra jeres husstandsindkomst via dette link: https://bgiakademiet.dk/hvad-koster-et-aar-paa-bgi/

Efterskole Hjarnø/BGI akademiet søger om elevstøtten på jeres vegne. I den forbindelse skal vi bede jer hurtigst muligt om at udfylde formularen ”Ansøgning om statslig elevstøtte”. Skemaet finder i via dette link www.signit.dk/bgi/elevstoette, og det skal udfyldes bopælsforældre/samlever, og underskrives med Nem-Id. Hvis skemaet ikke udfyldes, kan der ikke ydes statslig elevstøtte til at nedbringe egenbetalingen. Generelle betingelser omkring økonomi kan du se på økonomisedlen i punktet “Økonomioverblik” på denne side.

Økonomioverblik

Her finder I oplysninger om økonomien ved et efterskoleår på Efterskolen Hjarnø.

Træningsprogram

På Efterskolen Hjarnø dyrker du idræt hver dag, og én af forudsætningerne for at få en god opstart er, at du møder op i en god fysisk grundform for at undgå overbelastningsskader i opstartsperioden.

Vi har i samarbejde med en fysioterapeut lavet et træningsprogram sammen med en forklaring. Du finder træningsprogrammet her.

Opstartssamtaler

Vi vil gerne lære dig lidt bedre at kende, inden du begynder dit efterskoleår. Derfor inviterer vi dig og dine forældre til en opstartssamtale. Samtalerne afholdes fra 1. februar og frem mod skolestart. Vi taler blandt andet om dine ønsker for skoleåret, sundhed og livsstil og de boglige fag. Samtalerne afholdes virtuelt og varer en halv time.

Pakkeliste til dit efterskoleår på Efterskolen Hjarnø

Måske er du allerede begyndt at tænke på, hvad du skal pakke til dit efterskoleår. Hvor meget skal du have med? Og hvad? For at hjælpe dig, har vi lavet en pakkeliste, så du får hverken får pakket ALT for meget, eller for lidt 🙂

Du finder pakkelisten i dette dokument.

Årsplan for 24/25

Du kan finde årsplanen for skoleåret 24/25 ved at følge linket her, der leder over i en ny fane.

Ferier

Efterskolen Hjarnø holder lukket i efterårsferien (uge 42), juleferien (uge 51 + 52) og vinterferien (uge 7). Vær opmærksom på, at vi går i skole i de 3 dage op til påske, det vil sige mandag til onsdag.

Udlandsture

Som du ved, kan du også glæde dig til flere forskellige ture ture i løbet af året. Her får du særlige pakkelister alt afhængig af destination 🙂

Fysioterapi

Er du langtidsskadet, og har du brug for behandling hurtigt efter skolestart, er det muligt at tage kontakt til vores fysioterapi, på Gramvej i Hornsyld, inden opstart, for at aftale nærmere.

Du, og dine forældre, er også velkommen til at kontakte vores fysioterapeuter inden skolestart, hvis du har været i et fysioterapeutisk forløb hjemme og ønsker at fortsætte behandling eller genoptræning hos vores fysioterapeuter. Du kontakter vores fysioterapi på info@fysio-sport.dk. Du kan læse mere om fysioterapi og finde vores basis træningsprogram ved at klikke dig videre her på linket.

Fik vi sagt, at vi glæder os til at se dig?

For dét gør vi!

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan finde flere gode råd, informationer under Godt at vide for mor og far.