Personale - Efterskolen Hjarnø

Personale

Personalet på Efterskolen Hjarnø består både af efterskolelærere og sundhedsfagligt personale. Vi har desuden tilknyttet fysioterapeuter, som har adresse på BGI akademiet på Gramvej. Du kan finde en oversigt over personalet her på siden.

Efterskolen Hjarnø er en underafdeling af efterskolen BGI akademiet og fungerer som en såkaldt fællesskabsgruppe under BGI akademiet. De to skoler har hver deres adresse, men hører således under samme ledelse og deler flere medarbejdere.

Vores administration og ledelse har til huse på Gramvej i Bjerre.

Her på siden kan du læse mere om personalet på Efterskolen Hjarnø.

Ledelse

Heidi Bornhøft Heidi Bornhøft Bestyrelsesmedlem
Anna Dorte Vaupell Anna Dorte Vaupell Bestyrelsesmedlem

Personalet på Efterskolen Hjarnø

Personalet på Efterskolen Hjarnø består af både kompetente og engagerede efterskolelærere og personale med erfaring og kompetencer i forhold til at arbejde pædagogisk samt med sundhed, bevægelse og personlig udvikling.

Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang og møder dig, der hvor du er. Vi er her for at spotte dine talenter og styrker, og vi hjælper dig med også selv at se og udvikle dem.

Du kan læse mere om de forskellige personaler på siden herunder.

Dine efterskolelærere

Husgruppelæreren – ham eller hende du taler mest med

Husgruppelæreren er en særlig kontaktlærer, tilknyttet det lidt mindre fællesskab omkring dit værelse + to-fire værelser mere – i alt er i op til 12 elever pr. husgruppe. Der er samlet set 6 husgrupper på Efterskolen Hjarnø. Husgruppelæren har det primære ansvar for den enkelte elev og husgruppen som samlet enhed.

Faglærere

Dine lærere er efterskolelærere, som alle er vilde med efterskolelivet. De kan slet ikke lade være med at tale med dig. Og så er de begejstrede nørder inden for deres individuelle fag – af den gode slags; der elsker at lære fra sig. Tålmodigt, vedholdende – og stille og roligt. Sammen med lærerne arbejder du dig trygt og fokuseret frem mod dine personlige, faglige mål for 8., 9. eller 10. klasse.

Dine sundhedsvejledere

Dine sundhedsvejledere er professionelle og er sundhedsfagligt uddannede inden for bl.a. ernæring, fysisk aktivitet og mental sundhed mv.  De står alle klar til at hjælpe dig i gang – eller videre – med blandt andet forskellige former for bevægelse og idræt. Hér handler det bl.a. om at finde noget, du er nysgerrig på eller har lyst til at prøve. Din begejstring og interesse er drivkraften her.

Men hvad nu hvis du ikke føler nogen gejst ved idræt og bevægelse?

Så ro på: Mange af de andre piger og drenge har det sikkert på samme måde i begyndelsen. Men som vi ser det, skal træning først og fremmest være sjovt. Og det bliver det. Også for dig.

Hvordan er mine lærere og vejledere? Og hvad forventer de af mig?

Dine undervisere og vejledere coacher og underviser dig både individuelt og på et hold, som du bliver en del af. På den måde, kan vi nemlig arbejde fokuseret med dine personlige og faglige mål hele året og se nærmere på dine styrker, kompetencer og udviklingsmuligheder – både når det gælder motion, faglighed, selvværd og personlig udvikling.

Det er store løfter, men dem står vi 100 % ved. Hvis altså du også vil et efterskoleår med fokus på sundhed, bevægelse og boglige fag.

Vil du det?

Godt – så røber vi en detalje mere for dig. Når du først har valgt Efterskolen Hjarnø, så følges vi ad hele vejen.