Livet på skolen - Efterskolen Hjarnø

Livet på skolen

Livet som elev på Efterskolen Hjarnø byder på masser af oplevelser. I hverdagen veksler du mellem undervisning, bevægelsesfag, hushygge, roomie-tid, måltider, forfriskninger og fri tid, hvor du kan slappe af, træne, tage på opdagelse på øen, eller være sammen med dine nye venner på skolen.

Måske overvejer du at blive elev på Efterskolen Hjarnø – måske er du allerede meldt ind. Uanset om du skal gå på skolen næste år, står på venteliste eller endnu ikke ved, hvornår du får muligheden, kan vi fortælle dig én ting; Der er masser at glæde sig til!

Så snart du begynder dit år på efterskolen, kommer du til at møde din roomie og din husgruppe, gå til undervisning, bevæge dig, være kreativ, rejse, råhygge og skraldgrine sammen med de andre, der har det samme mål som dig;

At begynde et fantastisk efterskoleår på en lille efterskole med fokus på bevægelse, sundhed og boglige fag. Et år, hvor du booster dig selv, din krop, din faglige selvtillid og dit mod på mere – et år hvor du finder glæde ved at bevæge dig og være dig – og selvfølgelig; det vi alle sammen glæder os til: en masse nye venner i et tæt fællesskab med plads til alle.

Kort sagt er livet – og året – på Efterskolen Hjarnø for dig, der;

• drømmer om en lille efterskole med maksimalt 72 elever, hvor du møder en masse nye venner
  • gerne vil have frihed til at vælge mellem en hel masse spændende fag
  • gerne vil udfordre dine vaner og dig selv – og opleve masser af succes’er med det
  • drømmer om fælles oplevelser og sjove, udfordrende ture i løbet af dit efterskoleår (dem glæder vi os til at fortælle dig om!)
  • gerne vil spise sundt og få (endnu) mere energi
  • gerne vil gå på en efterskole, hvor du kan dyrke en masse forskellige former for bevægelse – uanset om du er vant til at bevæge dig, eller gerne vil blive (mere) glad for det
  • gerne vil bo på en skole med både drenge og piger i vores husgrupper
  • er klar på at kæmpe for at nå de mål, du sætter i begyndelsen af dit efterskoleår
  • er klar på at udfordre og udvikle dig i de boglige fag med udgangspunkt i dit niveau

OG selvfølgelig; Dig, der er klar til en MASSE fantastiske oplevelser sammen med andre unge i et lille trygt fællesskab.

En dag på Efterskolen Hjarnø

Din efterskolehverdag er en aktiv hverdag, med pauser indlagt i løbet af dagen, hvor du kan få ro og hvile. Aftenerne byder typisk på afslapning, spil og hygge, men vi har også tit forskellige aktiviteter og arrangementer. Du kan se et eksempel på vores dagsprogram her

En dag på Efterskolen Hjarnø

Glæder du dig allerede?

Det kan vi godt forstå. Og du kommer til at opleve meget mere, end du kan forestille dig lige nu. Mens du venter på at begynde dit år, kan du læse mere om, hvad livet på Efterskolen Hjarnø blandt andet kommer til at byde på. Du finder en masse info på sitet her. Du kan f.eks. læse om hverdagen, fællesskabet, værelserne og maden.