Fokusfag i idræt og bevægelse - Efterskolen Hjarnø

Fokusfag i idræt og bevægelse

På Efterskolen Hjarnø mener vi, at bevægelse skal være sjovt og udviklende i fællesskab med andre. Du vælger ikke én idrætsgren, men får lov til at prøve en masse forskelligt i løbet af dit skoleår, både ude og inde. Vi dyrker bevægelse for glædens skyld. Det handler ikke om at være god, eller bedre, til noget bestemt. Det handler om at være med, give den gas på dit niveau, udfordre dig selv, have det sjovt, og støtte hinanden med highfives og hep.

Vores 3 fokusfag giver dig mulighed for at vælge det, der tiltaler dig. Uanset om du er vant til at bevæge dig, eller gerne vil være (endnu) mere tryg i det. Èn ting er sikkert; Der er en masse at glæde sig til, og en masse at vælge imellem. Du kan læse mere om vores 3 fokusfag herunder.

Idræt for alle – med fokus på fælleskab, tryghed og glæde

Alle kan være med til idræt og bevægelse på Efterskolen Hjarnø. Uanset om du er vant til at bevæge dig, eller du gerne vil være mere aktiv.

I idræt og bevægelse benytter vi os af alle de muligheder, vi kan finde, inde som ude, på land, til vands og på skolen. Derudover vil vi benytte os af de fantastiske idrætsfaciliteter, vi også har adgang til på vores efterskoleafdeling på Gramvej.

Vi fordyber os i en type bevægelse mindst 3 gange. Du lærer dermed både idrætten at kende, men også det der foregår rundt om den.

Når du begynder på skolen, bliver du introduceret til alle 3 fokusfag, og du får lov til at prøve elementer fra dem alle, inden du skal vælge dig ind på det fokusfag, som du ønsker at være på frem til jul. Du skal vælge fokusfag første gang i september. Når vi når til jul, skal du vælge igen for resten af skoleåret. Du må gerne vælge det samme, men du må også vælge at prøve noget andet.