Allround fitness - Efterskolen Hjarnø
Fitness på dit niveau - i fællesskab med andre

Allround fitness

Allround fitness er for dig, der gerne vil dyrke en masse forskellige former for fitness. Vi tager udgangspunkt i dit niveau og med hjælp fra vores dygtige lærere og dit eget engagement sørger vi i fællesskab for, at du udvikler dig og kommer tættere på de personlige mål, du gerne vil nå. Allround fitness er et fokusfag, hvor der er tid til at dygtiggøre dig og blive stærkere, samtidig med at du har det sjovt. Du kommer til at træne sammen med dine kammerater - både som makkertræning og på hold.

Fællesskab og fordybelse

Allround fitness er for dig, der gerne vil træne og prøve mange forskellige former for fitness. Du vil altid træne sammen med andre, og vi har stort fokus på fællesskabet og den gode stemning.
$slideimage['alt']
Katrine Harrit

Maria Møller

Mia Schak Pedersen

Kristine Jensen

Lærer

Faget foregår på dit niveau i et trygt fællesskab sammen med andre.

Vi arbejder med mange forskellige områder af fitness både inde og ude. For eksempel træning i maskiner, træning med egen kropsvægt, træning med ekstra vægt som håndvægte, kettlebells og vægtstænger, spinning og crossfit. Du kan f.eks. komme til at prøve kræfter med diverse former for holdtræning som step, reformer og puls og styrke.

De former for fitness vi ikke kan dyrke på skolen, Gramvej eller på øen tager vi ud og oplever andre steder. Eksempelvis i fitnesscentre og foreninger.

Som en del af Allround fitness kommer du også til at have teoriundervisning, hvor du vil blive introduceret til basal viden om kroppen (anatomi og fysiologi). Derudover lærer du at lave et træningsprogram.

Fuldt udstyret fitnesscenter

I fitnesscentret finder du træningsmaskiner til hele kroppen. Skolen råder over et bredt udvalg af cardio-maskiner, som f.eks. løbebånd, crosstrainere, ro-maskine, cykler, liggecykler og lignende. Din træning tager udgangspunkt i dit niveau og dine mål – og højde for eventuelle skader. På den måde får du de bedste rammer for din træning.  Er du skadet, eller bliver du det i løbet af dit efterskoleår, har vi en fysioterapeut tilknyttet på Gramvej, hvis du skulle få brug for det.

Er allround fitness noget for dig?

Når du begynder på skolen, får du lov til at prøve alle 3 fokusfag, inden du bestemmer dig for, hvilket fokusfag du vil vælge for det næste halve år. Du vælger fokusfag i begyndelsen af året og igen til jul. Du kan vælge det sammen fag begge gange, men du kan også vælge forskellige. Du kan læse mere om vores fokusfag inden for bevægelse og idræt her.

Følg LEH-livet på Instagram

Mærk stemningen, og lær os at kende på vores hovedkonto @livsstilsefterskolenhjarnoe