Nyt Udefitness - Efterskolen Hjarnø
1. september 2023

Nyt Udefitness

Udefitness. Et nyt udendørs træningsområde er nu etableret på Livsstilsefterskolen Hjarnø. Og at dømme på aktiviteten allerede den første dag, tegner det til at blive en succes. Både for elever, lærere, undervisningen i fokusfag og styrketræning, den frie tid og generelt træning i det fri.

Torsdag blev det nye udefitness indviet af hele elevflokken, der satte sig i maskinerne med målrettede blikke og opbakning fra de kammerater, der stod på sidelinjen.

Udefitness med 360 graders havudsigt

Udefitness er nyetableret i august 2023 og udgør et velsassorteret fitnessområde med træning for hele kroppen. Området er en udvidelse af det fitnesscenter, der allerede er etableret inden for på skolen. Her er stor spejlvæg og det indendørs fitness bruges i ligeså høj grad til dans og bevægelse som til fitness med alle de dertilhørende maskiner her.

Det er tanken, at det nye udefitness både skal bruges i forbindelse med fitness og styrketræning, der er en del af hverdagen på skolen, men også som ekstra træningsområde i de to fokusfag; Allround fitness og Team Challenge.

Ude er spejlvæggen skiftet ud med (næsten) 360 graders havudsigt og en helt naturlig konstant kølende aircondition i form af den brise, der altid er at finde på Hjarnø. De store træer giver skygge og en ekstra behagelig dimension til det nye område.

Du kan læse mere om vores faciliteter her. Og mere om fitness og styrketræning samt vores fokusfag her.