Artikel om tidligere elev i Horsens Folkeblad; "Man får virkelig lov til at blomstre" - Efterskolen Hjarnø
9. februar 2023

Artikel om tidligere elev i Horsens Folkeblad; “Man får virkelig lov til at blomstre”

"Man får virkelig lov til at blomstre". Ordene kommer fra Laura Lindhardt Raunsø, der er tidligere elev på Livsstilsefterskolen Hjarnø. Horsens Folkeblad har mødt hende til en snak om den altafgørende betydning, som efterskolen, de andre elever og hendes huslærer, Mia, fik for hende og hendes personlige udvikling.

Horsens Folkeblad sætter fokus på “Kampen mod mistrivsel blandt børn og unge” i forbindelse med uddelingen af “Årets Bojsen”. I den forbindelse har avisen talt med Laura, men også været en tur forbi Livsstilsefterskolen Hjarnø for at tale med vores lærer, Mia Schak Hay. Mia var huslærer for Laura og havde stor betydning for hendes udvikling.

Laura tilskriver store dele af sin personlige udvikling til de lærere og andre elever, der var på Livsstilsefterskolen Hjarnø. Hun tror, at mange ville have gavn af samme oplevelse som hende, hvis man har et ønske om at udvikle sig personligt.

Du kan læse hele artiklen med Laura og Mia ved at følge linket her (linker til Horsens Folkeblad).

Hør mere om Lauras efterskoleår på Livsstilsefterskolen Hjarnø

Laura fortalte også om sine oplevelser, da hun gik på skolen. Her satte hun blandt andet ord på, hvad hun syntes om fællesskabet, idræt og bevægelse, de boglige fag og den måde lærerne og eleverne møder hinanden på.

Laura Raunsø, tidligere elev i 10. klasse