Mød nogle af eleverne på Livsstilsefterskolen Hjarnø - Efterskolen Hjarnø
25. november 2022

Mød nogle af eleverne på Livsstilsefterskolen Hjarnø

Hvordan er det at være elev på Livsstilsefterskolen Hjarnø? Hvordan er fællesskabet, undervisningen, lærerne? Og hvad er det idræt og bevægelse kan, når det gælder fællesskab og vejen mod de mål, de hver især har sat for deres år? Vi har talt med nogle af vores nuværende elever, for at høre hvad de synes om at gå på efterskolen. Du kan møde nogle af dem her.

Emil, Andrea, Sophia, Malthe og Linus er alle elever på Livsstilsefterskolen Hjarnø i år. Som alle andre elever, der begynder på Livsstilsefterskolen har de et mål for deres efterskoleår. Et mål de drømmer om at nå i løbet af deres år – og fastholde bagefter.

Selvom de hver har deres forskellige mål får året, og går i henholdsvis både 9, og 10. klasse har de en vigtig fællesnævner, som de deler og udfordrer sig selv og hinanden i hver dag, nemlig idræt og bevægelse.

Flere elever har valgt Livsstilsefterskolen Hjarnø netop på grund af det store fokus herpå

“ Jeg ville gerne gå på en efterskole, hvor jeg kan prøve, og dyrke, en masse forskelligt idræt. Det kan jeg her på LEH. Jeg synes, det er rart at komme ud og bevæge sig og mærke adrenalinen. Jeg har spillet håndbold i 8 år, og jeg har gået til crossfit, men jeg blev lidt træt af det og ville gerne noget andet. ” ”
Andrea Katrine Schjeltved, Elev i 10. klasse på Efterskolen Hjarnø
Andrea Katrine Schjeltved

Idræt og bevægelse er en vigtig del af hverdagen på Livsstilsefterskolen Hjarnø, og en vigtig del af midlet mod de mål, de hver især har for deres år, uanset om det er nye venner, mere muskelmasse, at tage på i vægt eller tabe sig, bedre selvværd eller en sundere hverdag – fysisk og mentalt.

Nogle har spillet håndbold flere år, andre fodbold eller badminton, nogle har dyrket fitness og endnu andre har gået ture, mens nogle blot har haft ønsket om at komme i gang med at dyrke idræt, uden at have en klar idé om, hvilken idræt der tiltaler dem.

Ikke overraskende nok bliver bevægelse også nævnt af eleverne, når de skal fortælle om skolen. Og fællesskabet. For det er jo egentlig det, det handler om; Fællesskabet på tværs af årgange, undervisning og huse – og fællesskabet i idræt og bevægelse, der tilfører et ekstra lag i vejen mod målet og med hinanden.

“ Det fedeste er helt klart fællesskabet, hvor vi har motion. Alle hepper på hinanden, og alle kan være med. Det er bare sjovere at lave idræt, når man har det sjovt med det, og det er rart at vi laver så meget forskelligt her. Alt fra fodbold, til gåture men også svømning og meget andet. ”
Malthe Zangenberg Samuelsen, Elev i 10. klasse på Efterskolen Hjarnø
Malthe Zangenberg Samuelsen
“ Det fedeste er fællesskabet. Det er noget helt andet her, fordi vi bor sammen. Vi hjælper og motiverer hinanden. Da vi lavede stafet, heppede alle på en. Man får motivation af det. Selvsikkerhed. Det giver én mere power, og så man har lyst til at gøre det endnu bedre. ” ”
Linus Faarup Hansen, Elev i 9. klasse på Efterskolen Hjarnø
Linus Faarup Hansen

Du kan møde Emil, Andrea, Sophia, Malthe og Linus herunder, og læse mere om hvorfor de valgte Livsstilsefterskolen Hjarnø, og hvad de synes om at gå her.

Elever på Livsstilsefterskolen

Mød nogle af vores nuværende elever

Vi har spurgt nogle af vores nuværende elever, hvad de synes om at gå på Livsstilsefterskolen Hjarnø. Du kan møde dem her.

Mød vores elever