Flot opbakning til Julemærkemarch og bedsteforældredag - Efterskolen Hjarnø
3. december 2023

Flot opbakning til Julemærkemarch og bedsteforældredag

Søndag d. 3. december startede vi julemåneden ud med frisk luft, bevægelse samt støtte til Julemærkehjemmene. Traditionen tro afholdt vi årets Julemærkemarch på Efterskolen Hjarnø. Der var individuel start i Snaptun mellem kl. 12.00 – 14.00, og man kunne vælge at gå enten 5 km. eller 10. km.

Turene gik forbi Snaptuns smukke natur, en runde langs vandet på Hjarnø og undervejs var der stop på efterskolen. Som noget nyt i år, havde vi kombineret Julemærkemarchen med bedsteforældredag.

På Efterskolen Hjarnø havde 10. klasses eleverne sørget for, at der var ren julehygge for alle gæster. Spisesalen var i dagens anledning lavet om til julecafé, hvor der kunne købes æblegløgg, småkager, bag af eleverne og kanelsnurrer. Opholdsstuen var omdannet til julestue, hvor der blev klippet og klistret med bedsteforældrene, og Foredragssalen var midtpunkt for fælles julesang. Der blev også solgt merchandise, så man kunne støtte Julemærkehjemmene yderligere.

Fællesskabet og samarbejdet hos de unge mennesker bliver løftet, når vi sammen er med til at stå for så meningsfulde arrangementer. Der bliver løftet i flok, og alle gav en hånd med.

I alt blev der samlet ca. 11.000 kr. ind til Julemærkehjemmene.

Vi takker for de mange besøg og for støtten.