Fodboldkamp i Juelsminde - Efterskolen Hjarnø
20. april 2024

Fodboldkamp i Juelsminde

En fælles glæde for fodbold har givet en flok af drengene fra Efterskolen Hjarnø et fantastisk fællesskab, som kulminerede med et lokalopgør mod Juelsminde IF.

Fokus på fodbold

På Efterskolen Hjarnø elsker vi at bevæge også, og det er en vigtig del af vores skolemiljø.

I vores fokusfag har eleverne mulighed for at udforske forskellige aspekter af sport sammen. I år har en gruppe af drengene virkelig fundet sammen om glæden ved fodbold. De har brugt deres fritid på at spille og forbedre sig på fodboldbanen.  Lærerne har støttet deres interesse ved at tilføje ekstra fodboldaktiviteter i skoleprogrammet.

Det kulminerede tirsdag den 16. april, hvor vi drog til Juelsminde for at møde et lokalt hold på 8-mandsbanen. Vi er ikke verdensmestre til fodbold, men vores hold har virkelig gjort sig umage og dyrket passionen og den fælles glæde ved at spille fodbold sammen.

Opbakning fra efterskolekammeraterne

Hele skolen blev inviteret med som tilskuere, og de fik oplevet en intens kamp med masser af følelser og intensitet. For vi var både foran og bagud, før vi til slut kunne tage hænderne i vejret og juble over en sejr på 3-2.

Virkelig flot gået af drengene, der fik lov at synge og juble både foran de medrejsende tilskuere fra Hjarnø, men så sandelig også i omklædningsrummet. Det var en fornøjelse at være på tur og til kamp med vores elever – og så må man også bare sige, at det er fedt at kunne gribe det, en gruppe elever samles om og dyrke det fællesskab, der opstår ved den fælles interesse.