Laura Kirsten Kurup Pedersen, 10. klasse - Efterskolen Hjarnø

Laura Kirsten Kurup Pedersen, 10. klasse

Laura er elev på Efterskolen Hjarnø i 10. klasse. Her på siden kan du læse om, hvad hun synes om at gå på Livsstilsefterskolen, hvad hun synes om fællesskabet, undervisningen, bevægelsesfagene, og hvem der er skolens "bedstefar".

Hvorfor valgte du Efterskolen Hjarnø?

“ Jeg ville gerne gå på en lille efterskole, hvor man skal være aktiv, og hvor man kan sætte sig nogle mål. Det kan man på Efterskolen Hjarnø. Jeg vil gerne tabe mig og blive bedre i skolen. Jeg er allerede godt på vej med begge dele. Jeg har tabt 8 kg, og det går godt i mine fag. ”
Laura Kirsten Kurup Pedersen
“ Vores undervisning er niveauopdelt og lærerne hjælper os i små grupper. Før jeg startede på Efterskolen fik jeg 02 i flere fag. Nu får 7 og 10. Det har jeg aldrig fået før, og jeg har kun været her i 2 mdr. ”
Laura Kirsten Kurup Pedersen

Hvordan er idræt og motion på Efterskolen Hjarnø?

“ Jeg kan godt lide, at der er forskellig idræt her. Det er nemt at prøve noget nyt sammen med de andre her, og det er sjovt at prøve noget andet. ”
Laura Kirsten Kurup Pedersen
“ Jeg kan godt lide at være aktiv. Jeg har gået til håndbold i 8 år, fodbold i 4 år og dans i 6 år før jeg kom her, så jeg har altid været aktiv. Det gode er, at lærerne tager meget hensyn til ens mål, og hvad man kan. Man kan få lavet træningsprogrammer, der passer til ens kroptype og mål. ”

Hvordan er fællesskabet?