Emil Bonde Nilsson, 10. klasse - Efterskolen Hjarnø

Emil Bonde Nilsson, 10. klasse

Hvordan er hverdagen på Efterskolen Hjarnø? Og hvad synes vores elever om at gå på Efterskolen Hjarnø? Her på siden kan du møde Emil, der er elev i 10. klasse på efterskolen.

Hvordan er fællesskabet?

“ Det fedeste er fællesskabet. Vi hygger os sammen, og man lærer alle at kende, fordi vi er så få. Hvis man gerne vil lave noget, kan man altid spørge nogen. Og hvis man har brug for hjælp i fitness for eksempel, kan man altid spørge nogen. ”
Emil Bonde Nilsson

Hvordan er idræt og bevægelse på Efterskolen Hjarnø?

“ Hvordan er idræt? Her er altid noget at lave, man keder sig aldrig, og der er mange aktiviteter. Før jeg startede her spillede jeg håndbold. Jeg har spillet i 12-13 år, 2-3 gange om ugen. Her på skolen laver vi meget forskelligt idræt. F.eks. konditionstræning. Jeg er i fitness 3-4 gange om ugen. ”
Emil Bonde Nilsson
“ Hver fredag har jeg 10’ern, og her laver vi for eksempel aktiviteter ude på multibanen. En masse forskellige øvelser til musik. Det gode er, at alle kan være med. Lige meget hvor god form, man er i. Man gør bare det, man kan. ”

Hvordan var opstarten?

“ Man er nervøs, når man starter. Man har nok alle samme frygt for ikke at kunne få venner, eller ikke at passe ind. Derfor synes man det går langsomt først, men så pludselig gik det stærkt. Man skal bare tænke, at alle har det på samme måde; Alle er nye. Man skal ikke være bange for at ikke at kunne få nye venner, for det får man hurtigt. ”
Emil Bonde Nilsson
“ Egentlig troede jeg, at det ville blive for meget at starte op og være så tæt sammen med så mange nye mennesker, men da jeg tog på weekend på første gang, tænkte jeg bare på hvor meget jeg kedede mig. Det gør jeg stadig, når jeg er hjemme. ”
Emil Bonde Nilsson

Hvad er dit bedste råd til dem, der skal til at begynde på efterskole?

“ Vær åben. Luk op og vær åben over for andre også selvom du egentlig er en lukket person. Og smid masken. Mange starter året med en maske. Smid den hurtigst muligt, så du kan være dig selv og kan lære de andre rigtigt at kende. ”